Szanowni mieszkańcy Gminy Rusinów,
informujemy, że Minister Cyfryzacji z dniem 1 stycznia 2023 roku uruchomił portal INTERNET.GOV.PL – usługę, dzięki której każdy może m. in. zgłosić potrzebę dostępu do Internetu. Zgłoszenie można dokonać logując się do portalu za pomocą profilu zaufanego lub e-dowodu i wpełniając stosowny formularz. Istnieje również możliwość dokonania takiego zgłoszenia za pośrednictwem Urzędu Gminy. Aby skorzystać z tej drugiej opcji należy pobrać i wypełnić załączony formularz wraz z zgodą na przetwarzanie danych osobowych i dostarczyć do Urzędu Gminy w Rusinowie, pok. nr 18, przesłać pocztą lub za pośrenictwem platformy e-PUAP. Na zgłoszenia czekamy do 29 lutego br.
Nie mniej jednak informujemy, że takie zgłoszenie nie zagwarantuje Państwu podłączenie do Internetu, a jedynie będzie informacją dla operatorów o tym, że taka potrzeba istnieje pod podanym adresem i pozwoli im na zaplanowanie inwesycji w infrastrukturę dostępu do Internetu na danym terenie.
Zachęcamy do składania takich zapotrzebowań, ponieważ im więcej złożonych zgłoszeń tym większe szanse na rozbudowę infrastruktury przez operatorów telekomunikacyjnych.